Pieter Gerritse

do 4 oktober 2018 16:05
De naam RJ Grootveld is bij mij niet de eerste die komt bovendrijven als het gaat over bedenkers van realistische stedenbouwkundige plannen....
De maatvoering van zijn drijvende tuinen was zo'n 10x20 meter en de afmetingen van uw voorstel lijken hierbij vergeleken nogal megalomaan.
Het lijkt me dan ook geen goed idee om de ruimtelijkheid van dat prachtige open water dicht te plamuren met drijvend recreatiegroen, een plan dat alleen maar bedoeld lijkt om de dreigende stroom fietsers langs de huizen op Sporenburg te voorkomen. Daar zijn vast andere middelen voor.
Zoals u weet heeft Amsterdam liever fietsbruggen dan -tunnels (Javaeiland/Hamerkwartier!), dus de bijgeleverde foto zal een droombeeld blijven. Bovendien is de Veemkade, waar de fietsroute volgens u aan land moet komen, nu nog steeds een wandelgebied waar fietsers worden getolereerd en zeker geen onderdeel van de hoofdroutes in het Amsterdamse fietspadennet en dat moet vooral zo blijven!