213 reacties

Erik Fransman

di 5 september 2017 23:46
Nee: 1. De maximale lengte die kinderen moeten lopen van de ene naar de andere kant is 500 meter (250 meter op de Transvaalkade en 250 meter op de Ringdijk. Maar dat geldt alleen voor die paar kinderen die precies bij een van de uiteinden van de voorgestelde brug wonen. Woon je een beetje meer in het midd... lees meer

Ger Meinema

wo 6 september 2017 08:19
Nee: Gebaseerd op de onwil van een meisje van 11 die haar hond aan de overkant uit wil laten, en te lui is om 400 meter om te lopen. Alle andere argumenten vallen onder modieus gezwets. Onzin ten top!

Ger Meinema

wo 6 september 2017 09:59
Een slipje van mijn tong "een meisje DAT" (verder niet relevant)

Erik Fransman

wo 6 september 2017 10:29
In aanvulling op mijn bovenstaande verhaal:
De twee belangrijkste argumenten zijn
- Het STADSGEZICHT. Dat moet beschermd worden en
- Het aantasten van het stuk STADSNATUUR.
(Laten we alsjeblieft hier verstandig mee omgaan. Het is het gewoon niet waard om dat te laten verstoren/verpesten)
Mensen komen v... lees meer

Nora Janning

wo 6 september 2017 20:53
Nee

Erik Nijhuis

wo 6 september 2017 21:05
Nee: Een overbodig project. Lezen we niet regelmatig dat onze kinderen te weinig bewegen? Als het stuk lopen waar Milou het over heeft gekwalificeerd wordt als 'ver' kunnen we het woord 'dichtbij' wel schrappen uit het woordenboek. 'Super veel speelplezier', is dat niet een heel klein beetje een aanname d... lees meer

Erik Nijhuis

wo 6 september 2017 21:15
ik vind natuurlijk :)

gritta nottelman

za 16 september 2017 17:32
Ja: De Ringvaart is prachtig. Ik geniet er iedere dag van. En iedereen doet dat op z'n eigen manier. Kinderen genieten van iets door er mee te spelen en er niet alleen maar naar te kijken. Een speelbrug kan hun manier zijn om van het water te genieten. Dat gun ik ze van harte. Kinderen uit Transvaal en k... lees meer

Andy Koster

zo 17 september 2017 12:16
Ja

Andy Koster

zo 17 september 2017 12:16
Ja

Kees Huyser

ma 18 september 2017 08:17
Ja

Ronald Smallenburg

ma 18 september 2017 09:11
Ja

Ronald Smallenburg

ma 18 september 2017 09:14
Ja, een brug staat voor verbinden. Letterlijk. En hier ook figuurlijk omdat het twee wijken verbindt.

Stephanie Van de Wiel

ma 18 september 2017 12:11
Ja: Leuk idee! Wel even goed kijken wat de meest logische plek zou zijn.

Martijn Engels

ma 18 september 2017 14:42
Nee: Er zijn genoeg bruggen tussen de Transvaalbuurt en de Watergraafsmeer. De gemeentelijke normen hiervoor, bevestigen dat.

Pb Martens

di 19 september 2017 22:40
Ja: Gewoon een goed idee!

M Mounzer

wo 20 september 2017 21:20
Nee

Anne Schoenmakers

do 21 september 2017 14:25
Ja

Frans Broere

do 21 september 2017 15:18
Nee: Zonde van de Ringvaart. Een onnodige ingreep in de bestaande leefomgeving voor mens en dier.

Lisette Tol

zo 24 september 2017 12:50
Nee: Er is op 2 minuten lopen naar links en rechts de mogelijkheid om nd overkant te komen. Een brug zou het prachtige beeld vd ringvaart geen goed doen, het is horizonvervuiling in mijn ogen.

Victor La Bree

wo 27 september 2017 18:54
Nee: Er zijn voldoende bruggen over de Ringdijk. Dit verstoort het stad gezicht. Dit creëert extra drukte in een bestemming / woon wijk.

Ronald Preng

wo 27 september 2017 19:39
Nee: Doet geweld aan, aan de omgeving en de historische waarde van het gebied. Bovendien liggen de Oetewalerbrug en de Nobelweg niet ze heel ver uit elkaar.

Ger Meinema

wo 27 september 2017 20:32
Nee: Bezopen voorstel, omdat een 11 jarig meisje te lui schijnt te zijn, om 400 meter om te lopen. En maar dikker worden...

Ger Meinema

wo 27 september 2017 20:45
Nog even dit: Je zou bijna gaan denken dat de mensen die hier al eerder, een paar weken geleden, een afwijzend commentaar hebben gegeven, :"ausradiert" zijn:.Waar zijn de eerste (afwijzende) commentaren gebleven, waaronder het mijne??!! Is dit de manier om een bezopen plan door te drukken??

L Huttig

wo 27 september 2017 21:13
Nee: De land en opstijgbaan van Zwanen wordt hierdoor aangetast, net zoals het uitzicht. Tot slot je hebt geen brug nodig om buurten met elkaar te verbinden, aangezien er al twee bruggen daarvoor zijn. Zelf loop ik ook een paar honderd meter om actief te zijn binnen de communities van de Indische Buurt.

ad van helmond

wo 27 september 2017 23:03
Nee: het verre zicht over de ringvaart vanaf de oeterwalerbrug is uniek. zeker tegen zonsondergang staan veel mensen hier van te genieten. voor kinderen kan het geen kwaad om een stukje te moeten lopen of fietsen om aan de andere kant te komen.

Arjen De Graaf

do 28 september 2017 06:52
Nee: Ik woon in de Drebbelstraat, op zich een rustige straat in een rustige woonwijk maar af en toe ook al een soort doorgaande weg voor fietsers en voetgangers (scholen en schoolkinderen en restaurant/café bezoekers) het lijkt me niet de bedoeling er nog meer mensen doorheen te laten lopen..

Annemarie Jongkoen

do 28 september 2017 07:35
Nee: Er zijn twee prima veilige bruggen die de Transvaal met de Watergraafsmeer verbinden. Kinderen zoeken elkaar daardoor al lang op. Ik vind het echt zonde van het geld! Ik ben bewoner van de Transvaal en directeur van een basisschool in de Transvaal.
Verder misschien goed om te weten is dat de registra... lees meer

M Postma

do 28 september 2017 09:26
Nee

W Verweij

do 28 september 2017 09:28
Nee

Harry van Noord

do 28 september 2017 10:05
Nee: Een Speelbrug is overbodig omdat: er gegarandeerd rottigheid ontstaat, het absoluut het loopvrije karakter van de flaneerdijk zal worden verpest door fietsers en bromfietsen/scooters, er in Oost belangrijker plekken zijn waar een "barrière" van 500 meter ligt (bv spoordijken), het unieke vrije uitzi... lees meer

Hester van Dijk

do 28 september 2017 11:14
Nee

Els Beerenhout

do 28 september 2017 11:31
Nee: Onzin, geld verspilling voor max 5 minuten tijdwinst, geen schaatsen op de kade meer mogelijk door de brug, trek van zwanen wordt bemoeilijkt, uitzicht over de kade, beter voor de jeugd om die 5 minuten extra te mogen lopen, overlast hangjongeren,

Ineke Wüst

do 28 september 2017 12:03
Nee

Lukas Smits

do 28 september 2017 12:11
Nee

ger monden

do 28 september 2017 13:09
Neen! We gaan de stad toch niet inrichten op basis van de wensen van kinderen? Daarvoor kunnen ze naar Tun Fun. een schitterend stadsgezicht zou verloren gaan.

erna Louise de Jong-Danner

do 28 september 2017 14:43
Nee

Henk De jong

do 28 september 2017 14:54
Nee: Ten eerste uit veiligheid overwegingen. het wordt een hangbrug, kinderen zullen ik de toekomst steeds vaker niet kunnen zwemmen aangezien de scholen het schoolzwemmen niet meer zullen uitvoeren. wie neemt de verantwoordelijkheid bij eventuele verdrinking. De architectonische strakke ljjn van de kad... lees meer

Jeroen de Jong

do 28 september 2017 15:10
Nee: Onzinnig idee luie kinderen is maar 3 minuten lopen, bovendien ontsierend voor de kade hangjongerenplek. Belachelijk om hieraan geld uit te geven

erna Louise de Jong-Danner

do 28 september 2017 15:16
Nee: onzinnig idee. zonde van de kade, vogels. Misschien moet die Milou verhuizen naar de andere kant van het water, een beetje lui kind dus die niet 3 minuten wil om lopen.

Henk De jong

do 28 september 2017 15:37
Nee

Marion Jurriaans

do 28 september 2017 22:08
Nee

Birgit Hertroijs

vr 29 september 2017 08:58
Nee: Het uitzicht over de Ringvaart is prachtig, de hangbrug past totaal niet in dit stadsgezicht. Daarnaast zal het veel geluidsoverlast veroorzaken voor de omwonenden die hier al jaren wonen zonder kinderen. Er is verder in de omgeving al genoeg speelgelegenheid voor de kinderen. Buiten het eventuele ge... lees meer

Mieke Hoogenboom

vr 29 september 2017 09:33
Nee

Marjolein Stamsnijder

vr 29 september 2017 13:36
Ja: Leuk idee. He zorgt voor meer leuke (korte) wandelroutes en een betere verbinding met het water.

mike rondaij

za 30 september 2017 16:14
Nee: Zwaar overbodig omdat er al twee bruggen zijn op 2 minuten lopen (wat bovendien gezond is voor kinderen) van elkaar. Overbodig ook omdat er al genoeg contact is tussen de 2 wijken (scholen, winkels, sportclubs en de 2 bestaande bruggen). Buiten dat het een hele lelijke inbreuk is op het mooie gezicht... lees meer

mike rondaij

za 30 september 2017 16:25
Nee

erna Louise de Jong-Danner

za 30 september 2017 19:23
Nee: Ik wil nogmaals reageren; de punt 1 en 2 ;Netwerken en participatie: antwoord; ontmoeten kinderen hangend boven het water elkaar, waar ze dan samen in kunnen vallen en hopen dan van elkaar, dat de een de ander zal redden . punt 3 Leefbaarheid en veiligheid; antwoord ; de brug is juist een uitermate ... lees meer

erna Louise de Jong-Danner

za 30 september 2017 20:33
Nee: Verspild met een d natuurijk

Thijs Tennekes

za 30 september 2017 21:03
Nee: Volgens mij mag je dit idee beschouwen als geld over de balk gooien aangezien er een prima verbinding is met de wijken door gebruik te maken van de bestaande bruggen. Besteed het publieke geld aub op een nuttige manier.

Esther Bakker

zo 1 oktober 2017 08:59
Nee

Lydia Scholte

di 3 oktober 2017 16:01
Nee: Het stukje wat er gelopen moet worden om aan de overkant te komen is minimaal en rechtvaardigt niet de bouw van een 'speel' brug. Laat de kinderen lekker lopen en bewegen om bij elkaar op bezoek te gaan. De uitgestrektheid van het water en het vrije zicht wil ik behouden en daarbij vind ik het heel b... lees meer

Milou Hoogerwerf

di 3 oktober 2017 20:32
Ja: Ik heb gezien dat er al veel reacties zijn op mijn plan. Niet iedereen is positief. En omdat sommige berichtjes ook onaardig zijn wil mijn moeder niet dat ik ze allemaal lees. Deze website wordt vooral door grote mensen gelezen. Kinderen doen niet mee met de discussie. Maar ik wel, want ik heb dit pl... lees meer

Myriam Vandenbroucke

wo 4 oktober 2017 17:03
Nee

marlies van der kroft

do 5 oktober 2017 11:07
Nee: Het is een leuk idee voor in een park maar hier een aantasting van stadsgezicht, niet ongevaarlijk zoals al door anderen gemeld en daarom is het geen goed idee, sorry

marlies van der kroft

do 5 oktober 2017 11:08
Nee

Liz Hathway

do 5 oktober 2017 14:30
Nee: Ik vind het uitzicht over de dijk prachtig. Het geeft een gevoel van zowel ruimte - als verbinding. De wijk verandert om ons heen - maar dit beeld - vooral bij helder hemel en volle maan - heeft iets oers Hollands, en ik vind het prachtig. Zo'n hang brug halverwege - zou dit beeld storen.

Daarnaast he... lees meer

Heleen Dop

do 5 oktober 2017 15:28
Nee

Tineke Held

do 5 oktober 2017 16:24
Nee

R. Groot

vr 6 oktober 2017 16:20
Nee: ARGUMENTEN TEGEN DE SPEELBRUG

De touwbrug op de foto had als voorbeeld niet slechter gekozen kunnen worden. Deze brug bevindt zich in Zeeland, in natuurgebied het Veerse Bos en wordt daar ook de wiebelbrug genoemd.

Ontworpen door een bedrijf dat zich ten doel stelt “avontuurlijke parcoursen te realiser... lees meer

Rob Tijssen

zo 8 oktober 2017 15:05
Nee: Ik vind een brug ontsierend.
Is er onderzoek gedaan of er veel kinderen gebruik gaan maken van die brug?
50 jaar geleden zat ik op de lagere school 'Willem Outhoornschool', ik woonde toen al op de Transvaalkade en ik moest altijd omlopen. Ik ben er niet slechter door geworden.
Als dat voor gezonde kind... lees meer

Duco Stuurman

zo 8 oktober 2017 16:22
Nee: De ringvaart is een prachtige vaart, door zijn onafgebroken lengte. Zwanen kunnen landen en vertrekken, en vanaf de Oeterwalerbrug is het uitzicht magnifiek

René Hesse

ma 9 oktober 2017 10:18
Nee: De bruggen liggen helemaal niet ver uit elkaar, ook voor kinderen niet, laten we het weidse uitzicht intact laten. Beetje lopen of fietsen is juist heel goed voor iedereen. Past heel goed in het obesitas-programma.

erna Louise de Jong-Danner

ma 9 oktober 2017 14:18
Nee

Thijs Tennekes

di 10 oktober 2017 12:04
Nee

Amber Weil

di 10 oktober 2017 12:18
Nee

max van der Horn

di 10 oktober 2017 15:06
Nee: Een extra brug zou de kade niet mooier maken en is onlogisch

trudy de jong

di 10 oktober 2017 19:08
Nee: er is niets mee te winnen. weggegooid geld. bewegen is goed dus fiets of loop 50 meter (!!!) om om aan de andere kant te komen. bizar plan alsof er geen betere dingen te bedenken zijn.

trudy de jong

di 10 oktober 2017 19:13
alsof er geen andere manieren zijn om kinderen te laten spelen. te bizar voor woorden. laat ze spelenderwijs 50 meter omlopen, goed voor de kinderlichaampjes.

theo de groot

di 10 oktober 2017 20:07
Nee: kinderen hebben speelruimte en speeltoestellen genoeg. en het oosterpark is vlakbij eveneens frankendael. en de kinderen die niet kunnen zwemmen lopen gevaar. verspilling van overheidsgeld dus belastinggeld van ons. wees creatiever en bedenk iets anders dat onze prachtige kade niet in stukjes knipt. ... lees meer

theo de groot

di 10 oktober 2017 20:12
theo de groot Nee: kinderen hebben speelruimte en speeltoestellen genoeg. en het oosterpark is vlakbij eveneens frankendael. en de kinderen die niet kunnen zwemmen lopen gevaar. verspilling van overheidsgeld dus belastinggeld van ons. wees creatiever en bedenk iets anders dat onze prachtige kade niet... lees meer

theo de groot

di 10 oktober 2017 20:12
Nee: theo de groot Nee: kinderen hebben speelruimte en speeltoestellen genoeg. en het oosterpark is vlakbij eveneens frankendael. en de kinderen die niet kunnen zwemmen lopen gevaar. verspilling van overheidsgeld dus belastinggeld van ons. wees creatiever en bedenk iets anders dat onze prachtige kade niet... lees meer

Nicolette Ras

di 10 oktober 2017 20:21
Nee

Marlies de Jong

di 10 oktober 2017 20:42
Nee: Is er wel eens aan de zwanen gedacht? Die kunnen nu niet meer 'opstijgen' omdat de aanloop die zij nodig hebben, nu te kort is.....
En even omlopen lijkt me voor kinderen van beide buurten toch echt niet zo heel erg veel gevraagd.
Bovendien zijn er in Frankendael allelei speelopjecten die voor hetzelfd... lees meer

Marjolein Beers

wo 11 oktober 2017 00:06
Nee: Lelijk, onzinnige geldverspilling, milieu onvriendelijk, andere brug dichtbij genoeg.

Hanny Smit

wo 11 oktober 2017 10:10
Nee: Het gebied is nu net groot genoeg voor de zwanen om te landen en te stijgen en nog belangrijker LOPEN IS GEZOND!

Hanny Smit

wo 11 oktober 2017 10:15
Nee

Gon van Boxtel

wo 11 oktober 2017 10:20
Nee: Kinderen bewegen te weinig een beetje lopen zal ze geen kwaad doen!

Caspar Rienstra

wo 11 oktober 2017 10:21
Nee

Mieke van Kralingen

wo 11 oktober 2017 10:29
Nee

Simon de Jongh

wo 11 oktober 2017 12:56
Nee: Er zijn genoeg speeltuinen om te spelen. Verder verstoort dit de rust van eventuele broeiende vogels. Daarnaast verpest het prachtige uitzicht dat je hebt vanaf de twee bruggen.

Hennie Van Nieuwkoop

wo 11 oktober 2017 13:28
Nee: Verstoord de architectuur van de kade. Daarnaast zijn er genoeg bruggen beschikbaar binnen 200 meter.

alex scholtens

wo 11 oktober 2017 13:46
Nee: dit geld kan beter aan echt doende zaken worden aangewend, bovendien de jeugd beweegt niet voldoende,gewoon naar een brug lopen.

Arjan Postma

wo 11 oktober 2017 14:03
Nee

Henk Blokhuis

wo 11 oktober 2017 15:18
Nee: Spelende kinderen op een brug zal het landen en opstijgen van onze zwanen tegenhouden. De verbinding tussen Transvaal en watergraafsmeer is juist de ringvaart met al zijn soorten vogels. Dit is toch ook voor die kinderen. Een uniek stukje water.

Mariette Botman

wo 11 oktober 2017 15:21
Nee: Ik vind het belangrijk dat de Ringdijk een rustig wandelpad blijft in de huidige vorm. Er zijn voldoende bruggen om van de transvaalbuurt naar don bosco te komen. Mvg

Cornelie Wiarda

wo 11 oktober 2017 15:23
Nee: Een brug als speelplek voor jonge kinderen vind ik een vreemd argument om er een te bouwen... als verbinding is ie niet nodig, want er is op afzien- en loopbare afstand genoeg alternatief.

Cornelie Wiarda

wo 11 oktober 2017 15:27
Ja

Bill van Dijk

wo 11 oktober 2017 15:46
Nee

Bill van Dijk

wo 11 oktober 2017 15:46
Nee

raymond huisman

wo 11 oktober 2017 16:09
Nee: Onnodig, je kan ook omlopen.

Susan Holstrom

wo 11 oktober 2017 16:12
Nee: De Ringdijk is redelijk rustig in een druk omgeving: wandeling, op bank of op gras zitten, hond uitlaten, castanetjes verzamelen. Met de brug komt fiets verkeer, niet alleen de brug over, maar op de heel Ringdijk. Er is geen manier om dat te voorkomen. Eind rustig plek.

Edith Koot

wo 11 oktober 2017 16:32
Nee: OVERLAST: *jongeren die tot laat in de avond chillen op en rond de brug, de buurt onveilig en lawaai maken. * vervuiling van het water doordat dingen vanaf de brug in het water komen (blikjes, sigarettenpakjes/peuken, plastic flesjes). * meer ratten omdat de brug uitnodigt vogels te voeren. * de bru... lees meer

Arjen huisman

wo 11 oktober 2017 17:09
Nee: Onzinnig voor die paar minuten tijdwinst die het oplevert. Staat niet in verhouding tot de overlast die het geeft.

W.C. van Krimpen

wo 11 oktober 2017 18:03
Nee: -het verstoort het uitzicht van oost naar west en vice versa
-mocht het nog eens vriezen, is een lange tocht niet meer mogelijk
-vanaf de brug wordt de 'nodige' viezigheid in het water gegooid

Daniel de Jongh

wo 11 oktober 2017 18:17
Nee: Er zijn al twee bruggen niet ver van elkaar en genoeg parken voor kinderen om met elkaar te spelen. Het oogt niet mooi en neemt de rust van de ringdijk weg.

Martijn de Theye

wo 11 oktober 2017 19:37
Nee: - Zonde van het uitzicht
- Zielig voor de zwanen die de ruimte nodig hebben om te landen en op te stijgen

Max de Theye

wo 11 oktober 2017 19:42
Nee: Vind het helemaal niet nodig. Ik loop nu gewoon via de brug bij de Hema naar mijn vriendjes aan de overkant en dat gaat prima. Zo'n houten brug is alleen maar eng, kan je nog in het water vallen ook.

eric schaaphok

wo 11 oktober 2017 20:32
Nee: al in 1994 werd een idee van een verbindingsbrug geopperd en verworpen; ca. 10 jaar geleden kwam O&S met de vraag van de verbindingsbrug om het bewegen in Oost te bevorderen (want dan hoefde je minder te lopen?), nu weer een brug vanwege de kinderen. Gezien de loopafstanden tussen de bestaande bruggen z... lees meer

Arno Kelders

wo 11 oktober 2017 20:42
Nee: De twee huidige bruggen liggen op 5 min lopen van elkaar. Daarnaast kan het voor fietsers alsnog te makkelijk worden over te steken en vervolgens via de dijk de tocht af te maken. Besteed het geld liever aan andere projecten die het samenspelen van kinderen bevorderen.

eric schaaphok

wo 11 oktober 2017 20:45
waarom is dit project alleen bij oud-oost te vinden en niet bij de Watergraafsmeer, heeft toch impact op beide kanten ?

Marianne van

wo 11 oktober 2017 21:18
Nee

Jan van den Wijngaard

do 12 oktober 2017 00:28
Nee: Dit zal hangjongere met zich meebrengen en daarnaast afdoen aan het mooie uitzicht over de kade en het water

Liza Rijken

do 12 oktober 2017 00:34
Nee: Ik zie er absoluut geen reden voor, er zijn al genoeg bruggen.

Marloes Mulder

do 12 oktober 2017 10:11
Wanneer kinderen zonder ouders naar school zouden fietsen dan zijn ze waarschijnlijk rond de 10 of 11 jaar oud. Dan zitten ze in groep 7 en kunnen ze maar 1 jaartje samen naar school fietsen voordat ieder zijn eigen weg gaat vanaf het voortgezetonderwijs. Dus moet er nu echt een brug komen voor die k... lees meer

Sander De Kegel

do 12 oktober 2017 10:33
Nee

Hanny Smit

do 12 oktober 2017 10:48
Nee

Annete du Pain

do 12 oktober 2017 11:49
Nee: Ze kunnel zowel links als rechts oversteken, dus waarom nog een brug in het midden? Dit verpest de mooie natuur.

Nicole Cohen

do 12 oktober 2017 11:50
Nee: Door-het-plaatsen-van-de-brug-kunnen-de-zwanen-niet-meer-opsteigen-en-landen-en-dat-zou-een-zwaar-gemis-zijn

Breyten de Laat

do 12 oktober 2017 12:51
Nee: touwbruggen? dat zijn toch die dingen die in al die speelparken staan waar al die kinderen op gillen en springen? Of zijn dat die dingen waar dronken jongeren in blowen en hangen wanneer de zon onder is? Misschien vergis ik mij nu, maar wie denkt dat een touwbrug voor verbinding gaat zorgen terwijl ... lees meer

Wilma Hoogenhout

do 12 oktober 2017 12:54
Nee

Madeleine Rood

do 12 oktober 2017 13:25
Nee: Een brug bederft het prachtige, weidse uitzicht over het water, dat je vanaf de brug bij de Middenweg hebt. Bovendien heb ik grote moeite met een speelbrug en de gevaren die dat met zich meebrengt. Mijn kinderen zouden daar niet in mogen spelen.

liesbeth wynans

do 12 oktober 2017 14:18
Nee: Ik zie geen noodzaak want er is een brug iets verderop. Het verstoort ook het beeld dat je vanaf de Linnaeusstraat hebt over de Ringdijk.

A Noy

do 12 oktober 2017 15:17
Nee: Alle argumenten zijn paar jaar geleden ook al door velen + onderzoek genoemd. Graag verwijs ik daarna.

Marc van Dokkumburg

do 12 oktober 2017 17:21
Nee: Bereikbaarheid tussen beide buurten nu al prima, ga nu ook vaak van de ene kant naar andere kant. Kinderen krijgen toch niet genoeg beweging tegenwoordig, stukje lopen, helemaal niet erg. Vind het ook niet passen in het aanzicht. Horizonvervuiling.

Marc van Dokkumburg

do 12 oktober 2017 17:23
Nee

Daan Van Rooijen

do 12 oktober 2017 17:57
Nee: Ik vind het zonde van een van de mooiste stadsgezichten van Amsterdam. De dijk en het uitzicht is uniek.

Martine Eichelberg

do 12 oktober 2017 21:23
Nee: Binnen 100 meter zijn 2 bruggen. Ik heb dit als kind ook nooit een probleem gevonden. Voor de zwanen in de dijk vormt een extra brug wel een probleem gezien de aantal meters die zij nodig hebben voor hun start om weg te kunnen vliegen.

Marloes Mulder

do 12 oktober 2017 21:55
Nee

B Max

do 12 oktober 2017 22:40
Nee

Viktor Luttikholt

vr 13 oktober 2017 10:46
Nee: Groot bezwaar op de bouw wegens;
1) verpesten van historische aangezicht richting Amstelgebouwen. De lengte van deze vaart, te zien vanaf de Middenweg moét worden behouden.
2) De zwanen die hier zwemmen komen juist hier omdat hun opstijgen en landingen veel ruimte vragen. Die zwanen zullen verdwijnen.... lees meer

Viktor Luttikholt

vr 13 oktober 2017 11:07

Joop daatselaar

vr 13 oktober 2017 13:00
Nee

michelle schrier

vr 13 oktober 2017 13:23
Nee

hannie loerakker

vr 13 oktober 2017 17:54
Nee: de brug bederft een stukje autentiek amsterdam. waarom??
van de brug bij de middenweg naar de volgende brug is minder dan 10 min.lopen. moeten onze kinderen nog meer verpappen en dik worden door ze dit prachtige wandelingetje te ontnemen? lieve amsterdammers besteedt ons gemeenschappelijke geld in god... lees meer

edwin spaan

vr 13 oktober 2017 23:26
Nee: Einde van de zwanen in de ringvaart. zou zonde zijn. nergens voornodig.

kees de Heus

za 14 oktober 2017 10:19
Nee: De afstand tussen deze voorgestelde brug en de brug over de Ringvaart bij de Middenweg/Linnaeusstraat is 200 meter. Deze afstand is geen belemmering voor contacten. Een dergelijke brug zal de vervuiling van de Ringvaart doen toenemen, want er wordt gemakkelijk allerlei materiaal in gegooid. De vervui... lees meer

Leo Vermeulen

za 14 oktober 2017 10:38
Nee: onzinnig!

Maud Goedkoop

za 14 oktober 2017 11:28
Nee

Yvonne Van Tilborgh

za 14 oktober 2017 16:01
Nee: De omgeving zal teveel veranderen.
Ik geniet altijd erg van dat stille stukje water in onze steeds drukker wordende stad.
En kinderen moeten meer bewegen dus laat ze lekker fietsen en wat meer lopen!

Daphne Aukes

za 14 oktober 2017 16:36
Nee: Wat geef je deze kinderen mee als je een brug laat maken met als doel om te loopafstand te verkorten om bij een vriendje te komen? Als kinderen elkaar op willen zoeken zullen we altijd moeite moeten doen en wellicht een stukje lopen om ergens anders te komen en wat is daar mis mee? Helemaal niks! He... lees meer

Bart Roelvink

za 14 oktober 2017 16:49
Nee

Nina Roelvink

za 14 oktober 2017 16:59
Nee

Sabina Ramaekers

zo 15 oktober 2017 09:56
Nee: Onnodig geldverspilling! Overlast, gevaar en een stukje omlopen is goed voor de beweging. Waarom moet het voor kinderen allemaal geregeld worden. Initiatief en bewuste keuzen maken is een groot goed. Leer ze dat door niet alles aan te bieden.
Laat de dijk verder rustig zoals hij is!

Sabina Ramaekers

zo 15 oktober 2017 10:15
Nee

Sabina Ramaekers

zo 15 oktober 2017 10:38
2e keer van mij is namens mijn man: Jan Komen. Laat de dijk zoals hij is! Moet het overal een pretpark worden?

ans griffioen

zo 15 oktober 2017 10:52
Nee: Dit is geldverspilling. Wat is er op tegen als kinderen een stukje omlopen. Een dergelijke touwbrug is iets voor in een pretpark waar toezicht is, maar gevaarlijk in een drukke woonwijk.

S. Pabst

zo 15 oktober 2017 12:31
Nee: LET OP! DIT ARTIKEL ZOU ZOMAAR IN DAGBLAD “DE RINGBODE” KUNNEN KOMEN TE STAAN.

NOODLOTTIG ONGEVAL

Afgelopen maandag heeft zich op de zogenoemde speelbrug bij de Ringdijk, ter hoogte van de Willem Beukelsstraat een noodlottig ongeval voorgedaan. Een zesjarig meisje is tijdens het spelen te water geraakt... lees meer

S. Pabst

zo 15 oktober 2017 12:34
Nee

R. Groot

zo 15 oktober 2017 12:54
Nee:

Toelichtingen bij de prioriteiten:

ONDERSTAANDE PRIORITEITEN ZIJN VERONDERSTELLINGEN DIE KANT NOCH WAL RAKEN. MOEITELOOS WEERLEGBAAR.

“Vergroten zelfredzaamheid, netwerken en participatie
Ontmoeten is netwerken.”

DEZE BRUG IS VOLGENS DE FABRIKANT UITSLUITEND GESCHIKT VOOR KINDEREN VAN 6 JAAR EN OUDE...

lees meer

anneke aarts

zo 15 oktober 2017 15:30
Nee: Vanuit de locatie van de geplande brug is het maximaal maar 250 meter naar een van de aanwezige bruggen. Als er een brug tussenkomt kunnen de zwanen niet meer opstijgen of landen. Als het vriest kan er niet meer geschaatst worden als er een brug bijkomt.

R Jansen

zo 15 oktober 2017 16:12
Nee

Nora Janning

zo 15 oktober 2017 17:46
Nee: Als huisarts kan ik kinderen opgeven voor gesubsidieerde projecten om meer te bewegen(door de gemeente). Dan is zo een project als dit wel erg merkwaardig. Doe juist zo een brug niet en laat kinderen en ouders omlopen! Heel gezond. Het hele stuk is veilig voor kinderen.

Joost Van Ooijen

zo 15 oktober 2017 20:08
Nee: Doet afbreuk aan karakter Ringdijk en Transvaalkade.

Onnodige uitgave gezien nabijheid andere bruggen.

L Hoven

ma 16 oktober 2017 10:27
Nee: Ik vind het overbodig dat de brug er komt.
Het past niet in het beeld van de rest van de omgeving.
Het materiaal is zeer onderhouds gevoelig.
Daarbij is het vandalisme gevoelig. Jeugd/volwassene kunnen het touw doorsnijden en de brug in brand steken wat gevaar voor de kinderen en fauna opleverd.
Hangjong... lees meer

Annabeth Wassenaar

ma 16 oktober 2017 12:17
Nee: geeft overlast. Het is juist goed dat de kinderen wat verder moeten lopen (nl om de obesitas tegen te gaan). Het mooie uitzicht vanaf de brug bij de HEMA wordt ernstig verstoord. De aanvliegroute van de zwanen wordt beperkt.

Annabeth Wassenaar

ma 16 oktober 2017 12:31
Nee

Marscha Den Exter

ma 16 oktober 2017 19:26
Nee: Er zijn genoeg bruggen en dit is geen park. Ik vind het onnodig en geen gezicht.

Miriam Philippsborn

ma 16 oktober 2017 19:48
Nee: De Transvaalkade is een schitterende kade waar gelukkig door de jaren heen niet veel aan is verpest met verbeteringen die vaak al na een paar jaar door verwaarlozing en onbruik, een buurt alleen maar onaantrekkelijk maken. Een extra brug zal uitsluitend afbreuk doen aan het woongenot aan deze kade vo... lees meer

Erik Nijhuis

di 17 oktober 2017 11:10
Nee: Het lijkt mij prima als kinderen elkaar lopend opzoeken en die extra 250m draagt in alle opzichten aan bij. Het is een leuke wandeling die minsten zoveel speelplezier kan geven als een touwbrug. De wandeling is volstrekt veilig wat ik met de brug nog maar moet zien. Het is mij volstrekt onduidelijk w... lees meer

Freddy van den Berg

di 17 oktober 2017 11:40
Nee: Verpest het mooie rustieke beeld.

Sabine Bukowski

di 17 oktober 2017 11:57
Nee: Doodzonde van de rust. Het is nu nog mooi wandelen langs de vaart.

Cora Eichelberg

di 17 oktober 2017 13:52
Nee: Er zijn voldoende bruggen.

Riek Thurkow

di 17 oktober 2017 14:20
Nee: Zoals nu blijkt verbinden de Transvaal- en Don Boscobuurt zich juist omdat ze pertinent geen brug willen!

Riek Thurkow

di 17 oktober 2017 14:22
Nee: Zoals nu blijkt verbinden de Transvaal- en Don Boscobuurt zich juist omdat ze pertinent geen brug willen!

Frans Broere

di 17 oktober 2017 14:31
Nee

Martijn Engels

di 17 oktober 2017 14:32
Nee

Roos Fleuren

di 17 oktober 2017 19:59
Nee: Zonde voor de zwanen!

philomeen engels

di 17 oktober 2017 21:18
Nee

Paulien Melis

wo 18 oktober 2017 12:08
Nee: Er zijn twee bruggen, die niet ver van elkaar liggen. De noodzaak voor een extra brug is mijns inziens niet voldoende onderbouwd. Bovendien is onvoldoende rekening gehouden met evt. (geluids)overlast in de avond/nacht als deze brug er zou komen.
Daarnaast verstoort de brug de aanvliegroute van de zwan... lees meer

Jeanet Spaargaren

wo 18 oktober 2017 15:33
Nee: Ik vind het onzin om er een brug bij te maken.Zonde van het geld dan loop je maar iets verder. En gebruik het geld voor wat anders

Ron van Ree

wo 18 oktober 2017 18:13
Nee: Geeft alleen maar overlast, bekijk het ook is van de andere kant!

Denk aan troep die in het water komt, (nog) meer hondenstront voor de deur, nog meer (ongedierte) eendjes voeren, makkelijke vluchtweg voor e.v.t. criminaliteit. etc. etc.

En inderdaad, er zijn al 2 bruggen!
Ik zeg een dikke NEE!

Ron van Ree

wo 18 oktober 2017 18:22
Nee

Lysander Van Der Sluis

do 19 oktober 2017 15:18
Nee: overbodige verbinding; omliggende bruggen zijn vlakbij, dat kan nooit een barriere zijn om elkaar op te zoeken.

Wim van Esch

do 19 oktober 2017 17:43
Nee: Natuurlijk niet! Dit plan is onnodig, onzinnig, ondoordacht, overbodig, onverantwoord en kent een onwelriekende presentatie door het Platform Transvaal gevolgd door een al te gretige omarming van bestuur of ambtenarij van Oost. De ‘stadsdeelvoorzitter’ had zich enkele maanden geleden al bij zijn bez... lees meer

eric van Woerkom

do 19 oktober 2017 18:23
Nee: Geen toevoeging aan deze vaart. Beetje omlopen doet niemand kwaad.

Liesbeth Coops

do 19 oktober 2017 23:10
Nee

Michael Fabri

vr 20 oktober 2017 09:17
Nee: Het mooie landelijk plaatje zonder een brug mag niet verdwijnen!

Jordi de Theye

vr 20 oktober 2017 10:18
Nee: Zonde voor de zwanen ... niet doen!

Jarmila Kaskens

vr 20 oktober 2017 10:22
Nee: Zonde van het geld en tijd die iedere keer weer hier aan wordt besteed. Transvaalkade/Ringdijk moet gewoon zo blijven met het prachtige uitzicht.
Mijn kinderen spelen nu al met heel veel kinderen van "de overkant" en dat zonder problemen.

willem melching

vr 20 oktober 2017 12:54
Nee: Het is een belasting van de omgeving. De kosten zouden veel beter aan duurzaamheid kunnen worden uitgegeven.

Willie van Goudoever

za 21 oktober 2017 18:41
Nee: Veel aanpassingen in 'dienst van de kinderen' worden door de kinderen zelf nauwelijks gebruikt!

Agnete Mortensen

ma 23 oktober 2017 13:36
Nee: overbodig, zonde van het geld, geen verbetering, een extra risico dat spelende kinderen in het water terechtkomen

Sjoerd van Wieringen

ma 23 oktober 2017 20:58
Nee: Waar slaat dit op, niet nodig

Karen Ubink

ma 23 oktober 2017 21:04
Nee

Karen Ubink

di 24 oktober 2017 15:55
Nee: DOODZONDE. ABSOLUUT NIET DOEN.

Focko Pieters

di 24 oktober 2017 22:16
Nee: Onnodig, er zijn twee bruggen dichtbij, stadsgezicht wordt aangetast, geld kan beter besteed.

henk hakvoort

di 24 oktober 2017 22:31
Nee: De afstand tussen de huidige bruggen is 1000 meter , hetgeen betekent dat je in het meest extreme geval 500 meter moet lopen om aan de andere kant te komen. in het kader van obesitas bestrijding, ook bij kinderen, een goed begin lijkt me.

Jouk Oosterhof

di 24 oktober 2017 22:38
Nee: Het geld kan beter aan iets anders besteed worden. 2 minuten omlopen. niet alleen kinderen gaan daar gebruik van maken.

Lucas Rikveld

wo 25 oktober 2017 01:48
Nee: Een brug is op deze locatie volstrekt onnodig. Het stuk van de ringdijk gelegen tussen de Wibautstraat en de Lineausstraat is al opgebroken door de brug op de Nobelweg en het zou zonde zijn als de dijk verder werd opgedeeld. De dijk en de ringvaart functioneren nu namelijk als een klein park waar men... lees meer

Guusje Thorbecke

wo 25 oktober 2017 14:30
Nee: Het open karakter van de Ringvaart moet behouden blijven.

Jan Coenmans

do 26 oktober 2017 18:20
Nee: Het unieke stadsgezicht van de Ringvaart moet in tact blijven!

a.m.w.e. hakvoort

vr 27 oktober 2017 11:32
Nee: nee laat de ringvaart blijven zoals die is te dikke kinderen moeten juist lopen en wat dacht je van vervelende mensen groot of klein wat dat de natuur aandoet. Laat de dieren met rust en bedenk eens iets functioneel bijvoorbeeld meer mensen die vuilnis opruimen. en meer prullenbakken. i.p.v. dit door... lees meer

Rob Kleijn

vr 27 oktober 2017 12:39
Nee: landingsgebied zwanen , geluidsoverlast , hangjongeren , duur , er zijn al genoeg bruggen ( beetje omlopen kan geen kwaad ) etc etc etc

Nita Tel

vr 27 oktober 2017 21:24
Nee

diederik paauwe

vr 27 oktober 2017 22:58
Nee: Een van de zeldzame plekjes in Amsterdam waar je blik een heel eind weg kan dwalen, ongehinderd door uitingen van menselijke dadendrang. Een actie om de brug bij de Nobelweg te slopen zou ik ondersteunen ;-)

Lia van Geemen

za 28 oktober 2017 08:25
Nee

Sjaak van Wieringen

zo 29 oktober 2017 10:54
Nee: DE MOEDER VAN BART BROEDERS
Het is het middaguur van vrijdag 7 april. Districtscommissaris Bart Broeders zit achter zijn bureau. Hij geniet na van de superdeal die hij die ochtend heeft gesloten met Eelco van Straten. Zijn moeder zei altijd tegen hem: “Bart je mag nooit pochen”, maar in dit geval mag ... lees meer

Ran van der Sluis

zo 29 oktober 2017 11:43
Nee: Waar is dat Platform Transvaal mee bezig?

Frans Broere

zo 29 oktober 2017 11:56
Nee

JMM Kuijer

zo 29 oktober 2017 13:30
Nee: - Het heeft geen meerwaarde voor authentieke beeld
- Bewegen is goed voor de jeugd, 2 bruggen lijken me voldoende om over te steken.
- Geld is nodig voor de andere projecten van Oud-Oost
- Bij bevriezing vd vaart kunnen we allemaal lekker schaatsen, dat lukt niet met/bij bruggen

Pieter Hulst

zo 29 oktober 2017 14:22
Nee: Complete nonsens, meer dan genoeg bruggen hier, daarbij funest voor de zwanen, de weidsheid etc. De aanvraag van dit project van dit meisje slaat dan ook helemaal nergens op. De buurten zijn goed met elkaar verbonden, een extra brug zal geen extra mengeling te weeg brengen.

Mieke Pijnaker

zo 29 oktober 2017 20:31
Nee: Een prachtig karakteristiek stukje Amsterdam moet je niet gaan verpesten met een onnodige lelijke brug.
Het geld kan beter aan stadsonderhoud besteed worden.

Jasper van der Kemp

ma 30 oktober 2017 21:46
Ja

diede koppelman

di 31 oktober 2017 16:04
Nee

Lara Ondracek

di 31 oktober 2017 16:06
Nee: De bruggen liggen NIET ver uit elkaar.. Daarnaast is het WEL duur om zo'n brug te plaatsen, dit geld kan beter aan iets anders uitbesteed worden. Tot slot benadeelt de brug de opstartbaan van de mooie zwanen in de Transvaal.

M Brunsting

di 31 oktober 2017 20:36
Nee

Frans broekhuijsen

wo 1 november 2017 18:37
Nee: Geen goed plan om een kinderspeelbrug te maken, veel kleine kinderen van buitenlandse afkomst kunnen niet zwemmen, om div redenen gaan die niet naar zwemles, het argument dat kinderen om moeten lopen. is ook niet echt doordacht kinderen zitten al te veel thuis achter de computer dus een paar minuten ... lees meer

Henk Scholder

do 2 november 2017 14:32
Nee: Extra brug te bouwen over de Ringvaart ter hoogte van de Laing’s Nekstraat en de Willem Beukelsstraat is volstrekt onnodig en onzinnig!
Neemt weer wat van het mooie en vrije zicht op de ringdijk weg.

Eva Scholder

do 2 november 2017 16:05
Nee: Een extra brug vind ik onnodig. De twee bruggen die er zijn liggen niet ver van elkaar.

Margaret Belder

zo 5 november 2017 10:51
Nee: Overal verdwijnen speelplekken ten gunste van hotel- en woningbouw. Besteed aandacht aan bestaande plekken en zorg dat kinderen daar kunnen blijven spelen ipv wat nieuws te bedenken. Zi'n brug is duur. Wat betreft aanleg én onderhoud.

Celine Müller

wo 8 november 2017 09:14
Nee

Ran van der Sluis

wo 8 november 2017 18:47
Nee

M.R. Jas

do 9 november 2017 00:07
Nee: Het kost een hoop belastingcenten en jonge kinderen hebben beweging nodig. Ze kunnen best een stukje omlopen of omfietsen.

Michael Huisen

do 9 november 2017 15:55
Nee: Waarom het prachtige uitzicht verpesten?

Helene Van der Wal

do 9 november 2017 19:34
Nee: De bestaande bruggen liggen dicht genoeg bij elkaar: onze kinderen vinden dit totaal geenbezwaar. In de ringvaart bevinden zich veel vogelsoorten, moet éenvan laatste stukjes rust en natuur in Amsterdam ook wijken. Bovendien kunnen de zwanen die er altijd nedtelen danniet meer aanvliegen: of ze dat d... lees meer

Helene Van der Wal

do 9 november 2017 19:41
Nee

Anne-Marie Walgemoed

do 9 november 2017 20:16
Nee: Afstand is te kort, behoud rust en ruimte voor de zwanen.

Wessel Swart

do 9 november 2017 20:42
Nee: De ringdijk is een uniek stuk natuur in Amsterdam. Omdat zij een lange aanvliegroute hebben is dit een van de weinige plekken in de stad waar zwanen kunnen opstijgen. Er is een zwanen paar dat hier elk jaar terugkomt om hun eieren uit te broeden tot volgroeide jonge zwanen. Dit is echt uniek! En dit ... lees meer

Frans Broere

vr 10 november 2017 13:39
Nee

Samuel Van der Sluis

za 11 november 2017 22:07
Nee: Dit is letterlijk onnodig belastinggeld verspillen omdat een jong meisje niet wil omfietsen. Fietsen is nota bene gezond. Leuk dat zij sneller naar haar vriendjes wil, maar als je in die buurt woont weet je dat dit nergens op slaat.

ellen nieuwland

zo 12 november 2017 16:48
Nee: Voor 2 min verder fietsen en 5 min extra lopen kan men toch niet een dure brug bouwen - besteed het geld liever aan zeer noodzakelijke projecten (veiligheid! milieu! goede speelvoorzieningen voor kinderen). Verder verstoort de brug de (broedende) vogels. De uitbouw in de Ringvaart wordt slecht onderh... lees meer

Wessel Swart

ma 13 november 2017 09:18
Nee