Er komen twee ontwikkelingen aan die de situatie alleen maar zullen verergeren: de autoluwe aanpak in de wijken betekent nog meer autoverkeer op de doorgaande routes (zoals de Piet Heinkade) en de komst van het 'hoogfrequente spoor en goederenvervoer' door ProRail... Beide ontwikkelingen schreeuwen o...
lees meer
Ja mits...:
Meer groen en bomen op het brede trottoir kan zeker, maar dan niet de Italiaanse populieren uit het Rietlandpark. De Piet Heinkade is een belangrijk ontsluitingsweg voor de stad, zo is deze aangelegd en dat was bekend bij de bouw van de woningen in het gebied en daardoor ook bij de bewoners die hier z...
lees meer
- Op de middenberm is er plek voor een lange rij grote bomen. - Niemand in Amsterdam kan zelf kiezen waar zijn of haar appartement staat, gezien de enorme druk op de sociale en vrije-sector-woningmarkt. Pas als je aan de Piet Heinkade woont, merk je dat je de ramen er niet open kan zetten. En trouwen...
lees meer
Ja:
Teveel herrrie en viezigheid hier! Wij wonen naast Pakhuis Willem de Zwijger en hebben (te)veel gluidsoverlast en uitstoot van verkeer/treinen + passagiers schepen die vaak de hele dag hier achter liggen te ronken met zwarte walm uit de schoorsteen. Vind dit niet kunnen in een woonbuurt met zoveel be...
lees meer
Ja:
Helemaal mee eens. Door het plan om het centrum te ontlasten zal er meer druk komen te staan op Piet heinkade. Dus lagere snelheid, veel meer groen en van die groene fijnstof muren zou een goed idee zijn!
Ja mits...:
Voorkomen moet worden dat de Sumatrakade als sluiproute wordt gebruikt. Ook hier is het al druk genoeg met allerhande verkeer en industriële activiteiten.
De doorstroming op de S100-ring hoeft met 30 km per uur geen probleem te zijn, met een groene stoplicht-golf voor de auto's. Overigens rijden de auto's vooral in de avond en nacht veel harder dan 50 km, omdat dan de stoplichten uit zijn ... Naast de vieze lucht is er het probleem van het treinlawaai ...
lees meer
Nee:
Een geluidscherm is niet nodig tegen lawaai van treinen aangezien die hier niet heel luidruchtig rijden. Het is mooi om die treinen te kunnen zien en een scherm zou het geheel lelijk maken.
Er moet ook ruimte zijn voor de bierfiets. Dit is een van de meest geschikte plekken daarvoor.
- Vanaf 2019 komt er 'hoogfrequent' spoor en goederenvervoer bij, met snelheden van 60 of 80 km per uur. Kunt u zich verstaanbaar maken op het balkon? Of houdt u net zoals veel bewoners liever de ramen dicht? - Het fietspad op de Piet Heinkade is te smal voor de bierfiets. Irritant en gevaarlijk. Fun ...
lees meer
Ja mits...:
Het is nu eenmaal een autoroute, daar valt weinig aan te doen. Dat wist de indiener ook toen hij er kwam wonen. Zolang er auto's van en naar de stad gaan, moeten er ook routes zijn. Ik zie weinig in projecten die vooral ingediend lijken te zijn in verband met het eigen (woon)geluk. Pak het radicaler ...
lees meer
Bewoners van Amsterdam kunnen zelf niet kiezen waar zij komen te wonen, gezien de druk op de woningmarkt. Het gaat niet om mijn eigen (woon)geluk, maar om mijn gezondheid en die van duizenden bewoners langs de te drukke Piet Heinkade. Helemaal eens met alleen elektrische auto's binnen de ring toelate...
lees meer
Het geluidsniveau van het autoverkeer en de langs rijdende treinen is echt te hoog. En de fijnstof die ik wekelijks van mijn balkon moet poetsen geeft te denken. Ik ben een voorstander van een mix van maatregelen waarbij de binnenring-functie van de PH kade wordt gehandhaafd maar gereguleerd met bv ...
lees meer
Eens met die laatste aanbeveling, maar bovenop de parkeergarages langs de Piet Heinkade kunnen groene oases komen, ik bedoel de 'open binnenhoven' - nu zijn dat nog kale betonnen vlaktes... Ook kan het GVB de tramrails met gras laten begroeien. Plant ook een flinke bomenreeks op de middenberm van de ...
lees meer
Nee:
Tegen 2: verlagen snelheid. Die is al superlaag in de ochtendspits (ri. CS), wie is daar blij mee? Bij 30 km/u constant is de emissie hoger dan bij 50 constant. De doorstroming moet en kan veel beter, door het uitzetten van de verkeerslichten. Dàt maakt het verschil. Wil je een auto 3 of 5 minuten l...
lees meer
Zonder stoplichten wordt de Piet Heinkade helemaal een snelweg, zo blijkt wel uit de nachtelijke praktijk - dan rijden de auto's veel harder dan 50 km, met meer luchtvervuiling en lawaai tot gevolg. De bewoners zijn de dupe van het autoluwe beleid in de binnenstad, omdat de doorgaande routes (= de S1...
lees meer
Ja:
formeel heeft de gemeente de regel dat aan een kant van het huis het stil moet kunnen zijn. Een plekje maar. Op de Piet Heinkade is dat nul !!! het geval. Vandaar dat dit het minste is dat gedaan zou moeten kunnen worden.
Ja:
Er is te weinig groen in het OHG. Elk initiatief om stoeptegels te ruilen voor groen moet worden aangemoedigd. De Piet Heinkade is de ‘brug’ tussen OHG en het centrum. Er wonen intussen zoveel mensen dat het een buurt is en geen doorgaande weg. Zoeken naar een tussenoplossing zou fantastisch zijn.
Er zijn al 18 bewoners voor mijn plan en 2 zijn tegen, 4 mensen maken een voorbehoud... Dat gaat de goede kant op, maar er kunnen altijd nog meer steunbetuigingen bij! Sluit je aan bij het protest want samen staan we sterker!
Ja:
Goed plan. En ter toevoeging: zorg dat de bewoners van sociale huurwoningen aan de Piet Heinkade een lagere, reële huur voor hun parkeerplaats moeten betalen. Je kunt daar nu geen parkeervergunnnig krijgen want er zijn geen parkeerplaatsen op straat. Maar de plekken in de garages zijn onbetaalbaar vo...
lees meer
Ja:
Cumulatie van problemen. Naast de toenemende overlast van het autoverkeer op de Piet Heinkade, is er ook het probleem van de extra goederentreinen over het spoor parallel aan de Heinkade. De gemeente Amsterdam, de minister en ProRail zijn van plan om het aantal goederentreinen te verdubbelen, de maxi...
lees meer
Ja:
Yes! Dankjewel Michiel. Dit voorstel wilde ik ook plaatsen, maar gelukkig ben je mij voor met verheugend heel veel positieve reacties. Dus kom maar op gemeente. Een aantal jaren geleden heb ik ook al geïnitieerd om veel meer groen in de buurt te creëren, met veel positieve reacties. Dat was in het Llo...
lees meer
Goed zo Patrick! De acties worden verbreed in de hele buurt - We zijn een initiatief gestart met bewoners uit de verschillende gebouwen langs de Piet Heinkade, onder meer de eigenaren en huurders van de appartementen de gebouwen Europa, Kaneel, Costa Rica/Ramses Shaffy Huis en Gibraltar doen eraan me...
lees meer
Ja:
Door het Rode Loper project en de afsluiting van de Prins Hendrikkade is het verkeer op de Piet Heinkade verdubbeld. Het verschuiven van drukte naar de rand van de stad, inclusief bierfietsen, vraagt om maatregelen. Dit is een heel goed plan!
Reacties op dit voorstel met JA of NEE zijn nog mogelijk tot 1 december 2018. Daarna beslist de stadsdeelcommissie over de aangedragen voorstellen voor het Gebiedsplan 2019 Oostelijke Havens. Geef commentaar. Sluit je aan bij dit protest tegen vieze lucht en lawaai op de Piet Heinkade. Beslis mee en ...
lees meer
Ja:
Als bewoner van deze straat ben ik het volledig eens met dit project, zou wel leuker zijn als je niet hoeft in te loggen om een oordeel over dit project te geven. Deze extra handeling (hoe futiel ook...)kan soms belemmerend werken...!!
Ja:
Bewoners van Batavia in de Panamalaan, aan de andere kant van de Piet Hein tunnel, zijn blij met dit voorstel maar zouden graag zien dat dit wordt doorgetrokken via de Panamalaan tot aan de Zeeburgerdijk. Als er ook bomen voor het Rietlandpark komen ontstaat er ook een wandelboulevard en een soort n...
lees meer
JA! Wethouder Dijksma van Verkeer en Vervoer heeft geen cent over voor een geluidsscherm tegen het treinlawaai dus als ook ProRail het laat afweten, dan worden grote bomen voor ons, de bewoners, alleen maar urgenter - als buffer tegen fijnstof en roet van de auto's en tegen het lawaai van de treinen ...
lees meer
Al meer dan 51 reacties op dit plan en meer dan 33 buurtbewoners die ermee instemmen! Het lijkt me duidelijk dat het stadsdeel niet meer kan ontkennen dat de Piet Heinkade nu nog een snelweg is en toch echt een groene en gezondere woonbuurt moet worden... Sluit je aan bij het protest! Zeg ook JA!
Ja mits...:
Goed plan maar betrek hierin ook graag het deel van de Panamalaan, gezien vanaf het Rietland Park richting het Batavia appartementen gebouw.
Ja:
Dagelijks staan er lange files op de PHK. Dit is een doorgaande route geworden nu de Prins Hendrikkade is afgesloten, bussen opeens over de PHK rijden. Ook het illegaal parkeren van touringcars met draaiende motor voor de Piet heinbuildings moet verboden worden. plaats een touringcar-verbodsbord, net...
lees meer
Ja:
Piet Heinkade wordt nu als snelweg gebruikt. Lawaai door auto's, maar ook de piepende treinen in bocht bij club Panama veroorzaakt continu overlast.
Mijn plan voor een aangename en groenere leefomgeving Piet Heinkade blijkt een 'hot item': meer dan 40 medestanders in de buurt, met slechts drie stemmen tegen... Stemmen kan nog tot 1 december 2018, daarna beslist het stadsdeel over het gebiedsplan 2019. Stem JA voor je eigen gezondheid! Sluit je aa...
lees meer
Ja mits...:
Meer bomen en groen zou prima kunnen. Raar dat het er al niet is. Maar het blijft een doorgaande verkeersroute. Dat wist iedereen die daar is gaan wonen. Zinvoller lijkt het mij de veemkade meer te ontwikkelen.
Een vreemd argument: omdat we hier zijn gaan wonen, moeten we onze mond maar houden over fijnstof en verkeerslawaai? Nee, Amsterdam moet de leefbaarheid voor alle bewoners bevorderen. En de Veemkade is niet gebouwd op veel autoverkeer, net zoals veel zwakke kades in de stad... Het motto moet zijn: be...
lees meer
Aad Verkleij