141 reacties

Ricardo Eshuis

ma 22 oktober 2018 05:37
Nee

Martin Van Velzen

ma 22 oktober 2018 09:50
Ja: Verdeeld de drukte over meer wegen

Jelmer van de Mortel

di 23 oktober 2018 20:24
Ja: Gelieve ook de ontsluiting van de Gooiseweg mee te nemen, zodat je voor het Shell tankstation de wijk in kan rijden op de Hugo de Vrieslaan

Fleur Sprangers

wo 24 oktober 2018 09:26
Ja

Ger Tjalsma

wo 24 oktober 2018 16:05
Ja: Als bewoner van het Science Park is een ontsluiting naar de A 10 praktisch en sneller. Maar meer nog dan dit gun ik de omwonenden van de Middenlaan c.a. een rustiger straat. De filedruk op de toch al drukken Middenweg zal afnemen en tot een betere doorstroom richting Oostpoort leiden

Henk Van Dijk

wo 24 oktober 2018 18:37
Ja

G Vos

wo 24 oktober 2018 20:21
Nee

Tom Fresen

do 25 oktober 2018 13:59
Ja

S Onstein

do 25 oktober 2018 14:47
Ja: Om de verkeersveiligheid vanuit de A10 de middenweg op te verbeteren is het van zeer groot belang de verkeerssituatie aan te passen door het aanleggen van de weg via Voorland naar het Science Park.

Momenteel is de situatie onveilig doordat auto’s dagelijks over de busbaan rechtsaf de Middenweg op rij... lees meer

Steven Boonzajer Flaes

do 25 oktober 2018 14:52
Ja: Ontsluiting naar A10 geeft veel minder autoverkeer door Watergraafsmeer, vooral de middenweg richting A10 wordt langzamerhand een bottleneck. Volbouwen sciencepark is OK maar zorg dan ook voor een betere infrastructuur!

Marieke Zanen

zo 28 oktober 2018 12:48
Ja

Anno Pieterse

ma 29 oktober 2018 17:01
Ja

Hans van Gorp

ma 29 oktober 2018 21:03
Ja

Victor Steenbakker

za 3 november 2018 15:49
Ja

Nikolas Pediaditis

wo 14 november 2018 22:45
Nee

bericht verwijderd

bericht verwijderd

bericht verwijderd

Sander F

do 15 november 2018 16:26
Ja: Richting A10 vanaf Carolina MacGillavrylaan is vaak niet te doen. Middenweg staat vaak vast en kruising IJburglaan en Zuiderzeeweg wordt ook steeds drukker.

Andrea Haenen

vr 16 november 2018 11:55
Nee: Carolina MacGillavrylaan wordt nu al gebruikt als racebaan.
Bovendien ontstaat er dan een verkeersinfarct bij de Molukkenstraat /
Insulinde weg,

Mariette Wust

za 17 november 2018 21:53
Ja: Voortdurende files op de middenweg. Als fietser veel fijnstofals je altijd via de middenweg moet fietsen. Ook als bewoners merk je het door kabaal en wekelijks bijt schoonmaken van de raamposten, balkon. Railing. Zou eenvoudig opgelost kunnen worden en dat was ook de afspraak bij de uitbreiding van h... lees meer

G Gutschow

za 17 november 2018 21:55
Ja: Het wordt alleen maar drukker, er komen steeds meer mensen die langs de middenweg moeten en het is al een gekkenhuis

Kim Ruijs

za 17 november 2018 21:57
Ja

Danielle de Loches Rambonnet

za 17 november 2018 22:21
Ja: wij wonen in Park de Meer en hebben veel last van fijnstof. Niesbuien en allergie.
Wel eerlijk tellen hoor. Als ik de twee stemmen van Ralph van Deelen als 1 tel kom ik maar op 5 nees. 18/11/2018, 15 uur 33
Blijkbaar is dit programma'tje wel fraudegevoelig.

Anne Van Eijden

zo 18 november 2018 08:06
Ja: De middenweg word nu zwaar belast, op de op/afrit staat het nu vaak lange tijd stil, vooral op de afrit. Tijdens spitsuur kan de middenweg de belasting bijna niet aan. De infrastructuur ligt klaar.

Ellen Kleisen

zo 18 november 2018 09:13
Ja: Iedere ochtend en middag aansluiten in de file op de Middenweg. Enorme stank ook : uitlaatgassen.... Goed plan: verkeersdrukte spreiden!

Els Kops

zo 18 november 2018 10:28
Ja: Deze dure nieuwe lus van de A10 ligt er nu al jaren, onafgemaakt. Bovendien moet de Middenweg nodig ontlast worden.

ton zwart

zo 18 november 2018 13:01
Ja: woon hier nu bijna 20 jaar/ bij aankoop woning moeten tekenen hiervoor. Groene wijk? .....tijdens buurtvergaderingen vele jaren terug al aangegeven dat veel vervuiling en verkeersoverlast is!! nu 20 jaar verder ...

Jeanine Bader

zo 18 november 2018 14:32
Ja: Minder stilstaand verkeer op de Middenweg en de Kruislaan, is schonere lucht in de wijk.

Ralph Van Deelen

zo 18 november 2018 14:33
Nee: Elk aanbod creëert zijn eigen vraag, dus er zal alleen maar meer autoverkeer komen op beide wegen, Middenweg en MacGillivraylaan. Het zal ook tot nog meer geluidsoverlast leiden en vermindering van de luchtkwaliteit voor de bewoners van Park de Meer die sowieso al zwaar belast worden door het verkeer... lees meer

Ralph Van Deelen

zo 18 november 2018 14:37
Nee

Danielle de Loches Rambonnet

zo 18 november 2018 15:22
Waarom mag Ralph van Deelen 2 stemmen uitbrengen. Bericht aan de moderatie: haal de laatste stem weg.

Pieter C Hengeveld

zo 18 november 2018 14:47
Ja: Er staan teveel files op de Middenweg.

Danielle de Loches Rambonnet

zo 18 november 2018 15:36
Waarom mag Ralph van Deelen 2 stemmen uitbrengen. Bericht aan de moderatie: haal de laatste stem weg.

Leon Canisius

zo 18 november 2018 17:14
Ja: Middenweg ontlasten dmv aansluiting Mcgrillavylaan - A10 voor verkeer Science Park èn Indische Buurt.

bericht verwijderd

Antoinette Janssen

zo 18 november 2018 18:45
Ja: Hoogste tijd dat de dagelijks groeiende bulk aan verkeer op de Middenweg vanaf de ring A10 wordt omgeleid via het Science Park, zoals destijds is beloofd. Weg met de dagelijks extra toenemende fijnstof!

Nicole Lekranty

zo 18 november 2018 19:14
Ja: Ontlasten van de files op de Middenweg.

Dirk-Jan Nat

zo 18 november 2018 19:21
Ja: Door extreem toenemende drukte van het autoverkeer is de doorstroming van en naar de A10 en de Middenweg sterk verminderd. Meer files, fijnstof en overlast tot gevolg. Aansluiting op weg naar Science Park verbetert de doorstroming.

Simone en Marije ‘Zuiveltuiniers’

zo 18 november 2018 20:06
Ja

Egbert Van Schoten

zo 18 november 2018 20:58
Ja: Lijkt mij een prima plan om de drukte op de Middenweg te verminderen.
De hele infrastructuur ligt er ook al, behalve de onderdoorgang van het spoor naar de Mc Gillavrylaan!

Walter Wittkamp

zo 18 november 2018 21:03
Ja: Er staan nu elke dag urenlang files op de middenweg en de kruislaan richting Science Park. De stoplichten om Betondorp of Park de Meer te verlaten blijven heel, heel lang op rood zodat fietsers (kinderen) door rood gaan rijden, gevaarlijk.

Jan Pieter Keller

zo 18 november 2018 21:18
Ja

Elizabeth von Hauff

zo 18 november 2018 22:21
Ja

Derk Feenstra

ma 19 november 2018 08:07
Ja: De Middenweg staat vaak vol, in de weekeinden en door de week, in de spits. Hogere vrachtwagens moeten omrijden, omdat ze niet via het spoorviaduct van de Kruislaan, Science Park kunnen bereiken. Betere bereikbaarheid en doorstroming vermindert de uitstoot van, brandstof, uitlaatgassen en fijnstof en... lees meer

Marije Geursen

ma 19 november 2018 11:00
Ja: De drukte op de middenweg en neemt steeds meer toe met de nodige vervuiling. De Kruislaan staat ook in de spits steeds vast. De volledige afrit ligt er al maar wonderlijk dat zo'n goed plan niet afgemaakt wordt.
(bewoner Betondorp)

Palma van Westrhenen

ma 19 november 2018 11:32
Ja

Leonieke Mevius

ma 19 november 2018 11:40
Ja: De Middenweg is heel erg druk, te druk. Het beruchte stoplicht bij de Brinkstraat heeft daardoor voor fietsers vaak een onmogelijk lange wachttijd, waardoor veel mensen (ook kinderen!) de weg zelf oversteken. Levensgevaarlijk. Verder is de weg vaak zo verstopt dat er gevaarlijke toestanden ontstaan b... lees meer

Quirine Kemper

ma 19 november 2018 11:46
Ja: De Middenweg staat regelmatig vast. Dit is vervuilend. Slecht voor de luchtkwaliteit voor mens en milieu.

Marieke Westra

ma 19 november 2018 11:55
Ja: Minder auto's op de middenweg es minder uitstoot van schadelijke stoffen, dus hoe eerder hoe beter.
Bovendien loopt het verkeer in de spits vaak vast op de middenweg en soms al op de afrit van de a10.

Leendert Jol

ma 19 november 2018 12:39
Ja: Regelmatig sta ik na 45 minuten filevrij naar huis gereden te hebben op de afrit a10 watetgraafsmeer 20 minuten vast omdat de middenweg vast staat. Ontsluiting via sciencepark zou dit enorm verminderen.

Margriet Marie Govaart

ma 19 november 2018 14:33
Nee

H G Boogkasteel65

ma 19 november 2018 16:26
Nee: Het is m.i. geen oplossing om files (met de bijbehorende fijnstof) te verplaatsen. Dat zou nl gebeuren door uitvoering van dit project. Nu al staan er dagelijks files op de Molukkenweg en de CarolinaMacGillavrylaan. Dat wordt alleen maar erger door die "ontsluiting van Sciencepark naar de A10". Nog m... lees meer

loes Scholtheis

ma 19 november 2018 16:34
Nee: Het is slechts het verplaatsen van files. Het is geen oplossing. Het autogebruik zou beperkt moeten worden.

Dafina Marinova

ma 19 november 2018 16:49
Nee: C. Macgillavrylaan is inmiddels een drukbewoonde straat waar o.a. veel kinderen wonen en spelen. Er is onvoldoende gezorgd voor de veiligheid van de bewoners en met nog meer verkeer zullen de onveiligheid en vervuiling alleen maar toenemen.

Judith Kuiper

ma 19 november 2018 16:54
Nee

Jan Minks

ma 19 november 2018 17:08
Ja

Natasja K

ma 19 november 2018 17:16
Nee: Op deze manier wordt de fijnstof- en verkeersoverlast alleen maar verplaatst. Molukkenstraat is al overbelast tijdens de spits en het is op de C. MacGillavrylaan ook al veel drukker dan voorheen.
Zet in plaats van dit plan in op meer milieumaatregelen: stimuleer fietsen, OV-gebruik, carpoolen, P+R, e... lees meer

Gerti Vos

ma 19 november 2018 18:00
Nee

Gerti Vos

ma 19 november 2018 18:01
Nee

Erik Baijards

ma 19 november 2018 19:17
Ja

Inez Van Korlaar

ma 19 november 2018 20:37
Ja

Theo Offerman

ma 19 november 2018 20:49
Nee

R Sanderse

di 20 november 2018 00:04
Nee

Elleke Alink

di 20 november 2018 09:36
Nee

Nel Dijkstra

di 20 november 2018 17:05
Ja: De files op de Kruislaan en Middenweg worden steeds langer om nog maar niet te spreken over de uitstoot van fijnstof!.
In de weekenden als er op de sportvelden of Jaap Edenbaan wedstrijden zijn is er geen doorkomen aan.
Als burgers worden we al jaren aan het lijntje gehouden want reeds veel eerder zou ... lees meer

Koert Kellens

di 20 november 2018 21:07
Ja: Deze aansluiting had al eerder gerealiseerd kunnen en moeten zijn gezien de verhoogde verkeersdrukte op de Middenweg en het feit dat de voorbereiding tot aansluiting sinds geruime tijd aanwezig is. De ontsluiting zal een gunstig effect hebben op de fijnstof concentratie en afname van de verkeersdrukt... lees meer

Monique Verhoef

di 20 november 2018 21:08
Ja

Emiel Halle

di 20 november 2018 21:35
Ja

Olijf Gaasbeek

di 20 november 2018 21:35
Ja: De verkeersdrukte op de Middenweg is een toenemende ergernis

Geert Roekaerts

di 20 november 2018 21:46
Ja

Ludwig Runkat

di 20 november 2018 22:01
Ja

Rudolphine Nortier

di 20 november 2018 22:39
Ja

Gina Dumfries

di 20 november 2018 22:53
Ja

Jimmy Bouterse

wo 21 november 2018 00:36
Ja

Victoria van Eeten

wo 21 november 2018 06:35
Ja

Dieuwke Dillo

wo 21 november 2018 06:44
Ja: Nee

Joke Van zelst

wo 21 november 2018 07:21
Ja

Mart Van den Bosch

wo 21 november 2018 09:02
Ja

Els de Vos

wo 21 november 2018 10:01
Ja: het is te druk aan het worden op de Middenweg waardoor er geen doorkomen meer aan is, soms is het met de auto en ook met de fiets onmogelijk om nog over te steken door alle verkeer van en naar de A10

Tanja Oosterbaan

wo 21 november 2018 10:07
Ja: De Middenweg is nu al veel te druk. Er zijn vaak files: veel fijnstof en, niet onbelangrijk, heel lange wachttijd voor fiets- en voetgangersstoplichten bij Betondorp. Laatst stond ik 5 minuten te wachten op groen!!! Gevolg: mensen steken op eigen houtje tussen files over. (Of je gaat gezellig samen e... lees meer

Els Janssen

wo 21 november 2018 13:47
In 2011, met de verbreding van de A10 heeft de gemeente o.a. de bewoners van Park de Meer en Betondorp de toezegging gedaan z.s.m. de ontsluiting naar het Science Park te realiseren.
De toen aangelegde weg vanaf de A10 richting het Science Park ligt er nu al jaren, de vervuilde grond bij het NS spoo... lees meer

L Li

wo 21 november 2018 17:24
Ja

bericht verwijderd

A. Janssen

wo 21 november 2018 17:27
Ja: Een toenemende overbelasting voor de Middenweg. Ook levensgevaarlijke situaties op de afrit s113. De afrit loopt te vaak vol, waardoor automobilisten noodgedwongen de zijstrook
van de A10 op moeten.

Ellen Hennekens

wo 21 november 2018 23:07
Ja: Nodig om de Middenweg te ontlasten, bovendien wordt de Carolina MacGillavrylaan (mn kant bij NS /NedTrain) nu niet optimaal gebruikt

Bauke Zeinstra

do 22 november 2018 07:58
Ja

Bauke Zeinstra

do 22 november 2018 07:58
Ja

Els Janssen

do 22 november 2018 08:18
Ja

Leonie Akkerman

do 22 november 2018 08:39
Ja

Klaas Boes

do 22 november 2018 10:18
Ja: Tegenwoordig staat elke dag de hele oprit/afrit plus Middenweg vast.
Op zaterdag met alle sportfaciliteiten ook drama. Sciencepark moet directe ontsluiting vanaf de A10 krijgen.

Klaas Boes

do 22 november 2018 10:19
Ja

Lex Plas

do 22 november 2018 11:26
Ja: De drukte op middenweg en kruislaan is echt enorm. Op de kruislaan staat men 's middags vast tot ver onder de spoortunnel bij zeeburgia en daarna volgt de middenweg nog tot aan de A10!! Als fietser heb je altijd last van fijnstof en dat moet terug gedrongen worden. Haast maken met de ontsluiting AUB!...

Frank de Wolf

do 22 november 2018 11:54
Ja: Ontsluiting zal de druk op de Middenweg verminderen.

Erik Deen

do 22 november 2018 13:03
Nee

Joost Blankenspoor

do 22 november 2018 15:15
Ja

Erik Sikkens

do 22 november 2018 20:07
Ja: Goed plan

Simon Wittkamp

vr 23 november 2018 10:34
Ja

Hilbert Schuyl

vr 23 november 2018 16:20
Ja: Ik begrijp dat de spoordijk een flinke horde is maar voor de leefbaarheid en de verkeersdruk op middenweg/archimedeslaan lijkt me dit het belangrijkste project uit de rij

Erik Rammeloo

vr 23 november 2018 16:41
Ja: Scheelt veel files en dus luchtvervuiling op de Middenweg

E De Roos

vr 23 november 2018 21:47
Ja: Ontlasting middenweg

Jurre De bruin

za 24 november 2018 11:36
Ja

Els Janssen

za 24 november 2018 11:59
Ja

Jan Pieter Keller

za 24 november 2018 16:09
Ja

Bernou Vrerink

za 24 november 2018 16:19
Ja

bericht verwijderd

Sabrina Van Kerkhoven

za 24 november 2018 18:27
Ja

Suzanne Aelen

za 24 november 2018 22:03
Ja

Godelieve Van der Burght

za 24 november 2018 22:14
Ja: Noodzakelijk voor luchtkwaliteit

Bram Lancee

za 24 november 2018 23:33
Ja: De Wethouder Frankeweg is bijzonder druk met veel vrachtverkeer; de weg kan de verkeersdruk niet aan; er is teveel en te hardrijdend verkeer met teveel uitlaatgassen in een kinderrijke woonwijk. De ontsluiting van het Science park zou de verkeersdruk sterk doen afnemen, zoals ook voorstudies van de g... lees meer

bericht verwijderd

bericht verwijderd

bericht verwijderd

bericht verwijderd

A Koppen

zo 25 november 2018 12:49
Ja: Middenweg is al erg druk en er staan nu al vaak een file.

Theresa kuhn

ma 26 november 2018 09:50
Ja: er rijdt al te veel verkeer door een woonwijk met veel kleine kinderen, door ontsluiting zouden Middenweg, Wethouder Frankeweg en Gallileiplantsoen minder druk worden

Rob Konijn

ma 26 november 2018 17:36
Ja

Maaike Blaauwgeers

ma 26 november 2018 19:35
Ja: Middenweg en omliggendd wegen ontlasten, minder fijnstof

Willem-Jan Jansen

ma 26 november 2018 23:25
Ja: Alles wat de permanente file op de Middenweg kan helpen verminderen is een goed idee.

Trudy Kool

di 27 november 2018 17:18
Ja: In juli 2017 heb ik over dit gigantische probleem al eens ingesproken op een raadsvergadering met wethouder Choho. Nooit meer iets op vernomen. Op 17 september 2018 heb ik mijn relaas maar eens gestuurd naar wethouder Sharon Dijksma. Via haar secretaresse heb ik een keurig bericht terug ontvangen. Mi... lees meer

Trudy Kool

di 27 november 2018 17:31
Ja

Elles van den Hoek

di 27 november 2018 20:42
Ja

helen Volmer

di 27 november 2018 21:27
Ja

Wouter Beetsma

di 27 november 2018 22:15
Ja

Remco Wernert

wo 28 november 2018 00:35
Ja

Anne-Marijn Epker

wo 28 november 2018 16:00
Ja

M. Dewaele

wo 28 november 2018 22:50
Ja

Sabine Van der snoek

do 29 november 2018 21:38
Ja: Veel bestemmingsverkeer voor het sciencepark rijdt via de kruislaan en het gallileiplantsoen, wat veel verkeersdrukte oplevert. Mn op het gallileiplantsoen levert dit vaak gevaarlijke situaties op met de grote hoeveelheden schoolgaande kinderen die daar oversteken

Anneke Schepers

do 29 november 2018 21:41
Ja

Jasper Hommels

vr 30 november 2018 09:49
Nee: Er is een prachtig ns station voor het sciencepark

Pepijn Calis

vr 30 november 2018 18:32
Ja: De middenweg staat vrij standaard vol met auto's.
Zelfs de afslag S113 staat soms op de afrit een file.
Daar moet de druk af.

Trudy van Wielik

vr 30 november 2018 20:06
Ja

Menco Weismuller

vr 30 november 2018 21:16
Ja

A.M. Bleeker

vr 30 november 2018 23:04
Ja: Het verkeer richting Science park direct vanaf de A10 zal veel auto kilometers besparen. Minder Co 2. Minder files. Ook zal verkeersdrukte en lawaai verminderen op Middenweg, Kruislaan en Weth. Frankeweg. Minder fijnstof en geluidhinder voor direct aanwonenden.

Christiaan Persoon

zo 2 december 2018 16:55
Ja: Fijnstofbelasting Middenweg wordt hiermee hopelijk minder

tjeerd faber

ma 3 december 2018 12:46
Ja: De zogenoemde 'verkeersdruk' op de Kruislaan is tijdens de spits (07.00 - 09.30) en (15.30 - 18.00) en in de weekenden is enorm toegenomen de laatste 5 jaar. Gevolg: de kruising Middenweg-Kruislaan staat vast met dampende auto's, bussen en veel fietsers. Op de Kruislaan staat het verkeer richting A10... lees meer

Herman van Roermund

ma 3 december 2018 21:25
Ja

Anne Huizinga

di 4 december 2018 18:00
Ja: Ik woon nu 3 jaar op de Edisonstraat, de hoeveelheid verkeer over de Kruislaan is zodanig toegenomen dat ik niet meer met plezier op mijn balkon zit, de televisie erg hard moet zetten om iets te kunenn vertaan, en me veel zorgen maak over de hoeveelheid fijnstof (die neerslaat op palen op mijn balkon... lees meer

M Meijning

di 4 december 2018 22:20
Ja

Henk Scheeper

do 6 december 2018 23:21
Ja: De verkeersdruk is enorm. Lange rijen auto's op de Kruislaan voor het verkeerslicht Middenweg tot aan de kruising met de Radioweg/Jaap Edenbaan en verder. Het is hoog tijd dat de beloofde afrit naar de A10 er gaat komen!

Henk van Drie

vr 7 december 2018 12:47
Ja: Als de gemeente Amsterdam écht staat achter de beslissing om de lucht schoner te maken (denk aan de invoering van de mileuzone) dan moeten ze met de reeds lang beloofde aansluiting op de A10 haast maken. Kruislaan en Middenweg staan tijdens spits compleet vast hetgeen niet bijdraagt aan een betere lu... lees meer

Pieter C Hengeveld

ma 10 december 2018 13:49
Ja: Het is onbegrijpelijk dat dit project zo lang is blijven liggen. In 1999 moest ik als toekomstige bewoner van Park de Meer er al voor tekenen dat ik op de hoogte was van het feit dat de weg er zou komen, en nu, bijna 20 jaar later, is hij nog steeds niet af.