Ja:
Als bewoner van het Science Park is een ontsluiting naar de A 10 praktisch en sneller. Maar meer nog dan dit gun ik de omwonenden van de Middenlaan c.a. een rustiger straat. De filedruk op de toch al drukken Middenweg zal afnemen en tot een betere doorstroom richting Oostpoort leiden
Ja:
Om de verkeersveiligheid vanuit de A10 de middenweg op te verbeteren is het van zeer groot belang de verkeerssituatie aan te passen door het aanleggen van de weg via Voorland naar het Science Park.
Momenteel is de situatie onveilig doordat auto’s dagelijks over de busbaan rechtsaf de Middenweg op rij...
lees meer
Ja:
Ontsluiting naar A10 geeft veel minder autoverkeer door Watergraafsmeer, vooral de middenweg richting A10 wordt langzamerhand een bottleneck. Volbouwen sciencepark is OK maar zorg dan ook voor een betere infrastructuur!
Ja:
Richting A10 vanaf Carolina MacGillavrylaan is vaak niet te doen. Middenweg staat vaak vast en kruising IJburglaan en Zuiderzeeweg wordt ook steeds drukker.
Ja:
Voortdurende files op de middenweg. Als fietser veel fijnstofals je altijd via de middenweg moet fietsen. Ook als bewoners merk je het door kabaal en wekelijks bijt schoonmaken van de raamposten, balkon. Railing. Zou eenvoudig opgelost kunnen worden en dat was ook de afspraak bij de uitbreiding van h...
lees meer
Ja:
wij wonen in Park de Meer en hebben veel last van fijnstof. Niesbuien en allergie. Wel eerlijk tellen hoor. Als ik de twee stemmen van Ralph van Deelen als 1 tel kom ik maar op 5 nees. 18/11/2018, 15 uur 33 Blijkbaar is dit programma'tje wel fraudegevoelig.
Ja:
De middenweg word nu zwaar belast, op de op/afrit staat het nu vaak lange tijd stil, vooral op de afrit. Tijdens spitsuur kan de middenweg de belasting bijna niet aan. De infrastructuur ligt klaar.
Ja:
woon hier nu bijna 20 jaar/ bij aankoop woning moeten tekenen hiervoor. Groene wijk? .....tijdens buurtvergaderingen vele jaren terug al aangegeven dat veel vervuiling en verkeersoverlast is!! nu 20 jaar verder ...
Nee:
Elk aanbod creëert zijn eigen vraag, dus er zal alleen maar meer autoverkeer komen op beide wegen, Middenweg en MacGillivraylaan. Het zal ook tot nog meer geluidsoverlast leiden en vermindering van de luchtkwaliteit voor de bewoners van Park de Meer die sowieso al zwaar belast worden door het verkeer...
lees meer
Ja:
Hoogste tijd dat de dagelijks groeiende bulk aan verkeer op de Middenweg vanaf de ring A10 wordt omgeleid via het Science Park, zoals destijds is beloofd. Weg met de dagelijks extra toenemende fijnstof!
Ja:
Door extreem toenemende drukte van het autoverkeer is de doorstroming van en naar de A10 en de Middenweg sterk verminderd. Meer files, fijnstof en overlast tot gevolg. Aansluiting op weg naar Science Park verbetert de doorstroming.
Ja:
Lijkt mij een prima plan om de drukte op de Middenweg te verminderen. De hele infrastructuur ligt er ook al, behalve de onderdoorgang van het spoor naar de Mc Gillavrylaan!
Ja:
Er staan nu elke dag urenlang files op de middenweg en de kruislaan richting Science Park. De stoplichten om Betondorp of Park de Meer te verlaten blijven heel, heel lang op rood zodat fietsers (kinderen) door rood gaan rijden, gevaarlijk.
Ja:
De Middenweg staat vaak vol, in de weekeinden en door de week, in de spits. Hogere vrachtwagens moeten omrijden, omdat ze niet via het spoorviaduct van de Kruislaan, Science Park kunnen bereiken. Betere bereikbaarheid en doorstroming vermindert de uitstoot van, brandstof, uitlaatgassen en fijnstof en...
lees meer
Ja:
De drukte op de middenweg en neemt steeds meer toe met de nodige vervuiling. De Kruislaan staat ook in de spits steeds vast. De volledige afrit ligt er al maar wonderlijk dat zo'n goed plan niet afgemaakt wordt. (bewoner Betondorp)
Ja:
De Middenweg is heel erg druk, te druk. Het beruchte stoplicht bij de Brinkstraat heeft daardoor voor fietsers vaak een onmogelijk lange wachttijd, waardoor veel mensen (ook kinderen!) de weg zelf oversteken. Levensgevaarlijk. Verder is de weg vaak zo verstopt dat er gevaarlijke toestanden ontstaan b...
lees meer
Ja:
Minder auto's op de middenweg es minder uitstoot van schadelijke stoffen, dus hoe eerder hoe beter. Bovendien loopt het verkeer in de spits vaak vast op de middenweg en soms al op de afrit van de a10.
Ja:
Regelmatig sta ik na 45 minuten filevrij naar huis gereden te hebben op de afrit a10 watetgraafsmeer 20 minuten vast omdat de middenweg vast staat. Ontsluiting via sciencepark zou dit enorm verminderen.
Nee:
Het is m.i. geen oplossing om files (met de bijbehorende fijnstof) te verplaatsen. Dat zou nl gebeuren door uitvoering van dit project. Nu al staan er dagelijks files op de Molukkenweg en de CarolinaMacGillavrylaan. Dat wordt alleen maar erger door die "ontsluiting van Sciencepark naar de A10". Nog m...
lees meer
Nee:
C. Macgillavrylaan is inmiddels een drukbewoonde straat waar o.a. veel kinderen wonen en spelen. Er is onvoldoende gezorgd voor de veiligheid van de bewoners en met nog meer verkeer zullen de onveiligheid en vervuiling alleen maar toenemen.
Nee:
Op deze manier wordt de fijnstof- en verkeersoverlast alleen maar verplaatst. Molukkenstraat is al overbelast tijdens de spits en het is op de C. MacGillavrylaan ook al veel drukker dan voorheen. Zet in plaats van dit plan in op meer milieumaatregelen: stimuleer fietsen, OV-gebruik, carpoolen, P+R, e...
lees meer
Ja:
De files op de Kruislaan en Middenweg worden steeds langer om nog maar niet te spreken over de uitstoot van fijnstof!. In de weekenden als er op de sportvelden of Jaap Edenbaan wedstrijden zijn is er geen doorkomen aan. Als burgers worden we al jaren aan het lijntje gehouden want reeds veel eerder zou ...
lees meer
Ja:
Deze aansluiting had al eerder gerealiseerd kunnen en moeten zijn gezien de verhoogde verkeersdrukte op de Middenweg en het feit dat de voorbereiding tot aansluiting sinds geruime tijd aanwezig is. De ontsluiting zal een gunstig effect hebben op de fijnstof concentratie en afname van de verkeersdrukt...
lees meer
Ja:
het is te druk aan het worden op de Middenweg waardoor er geen doorkomen meer aan is, soms is het met de auto en ook met de fiets onmogelijk om nog over te steken door alle verkeer van en naar de A10
Ja:
De Middenweg is nu al veel te druk. Er zijn vaak files: veel fijnstof en, niet onbelangrijk, heel lange wachttijd voor fiets- en voetgangersstoplichten bij Betondorp. Laatst stond ik 5 minuten te wachten op groen!!! Gevolg: mensen steken op eigen houtje tussen files over. (Of je gaat gezellig samen e...
lees meer
In 2011, met de verbreding van de A10 heeft de gemeente o.a. de bewoners van Park de Meer en Betondorp de toezegging gedaan z.s.m. de ontsluiting naar het Science Park te realiseren. De toen aangelegde weg vanaf de A10 richting het Science Park ligt er nu al jaren, de vervuilde grond bij het NS spoo...
lees meer
Ja:
Een toenemende overbelasting voor de Middenweg. Ook levensgevaarlijke situaties op de afrit s113. De afrit loopt te vaak vol, waardoor automobilisten noodgedwongen de zijstrook van de A10 op moeten.
Ja:
Tegenwoordig staat elke dag de hele oprit/afrit plus Middenweg vast. Op zaterdag met alle sportfaciliteiten ook drama. Sciencepark moet directe ontsluiting vanaf de A10 krijgen.
Ja:
De drukte op middenweg en kruislaan is echt enorm. Op de kruislaan staat men 's middags vast tot ver onder de spoortunnel bij zeeburgia en daarna volgt de middenweg nog tot aan de A10!! Als fietser heb je altijd last van fijnstof en dat moet terug gedrongen worden. Haast maken met de ontsluiting AUB!...
Ja:
Ik begrijp dat de spoordijk een flinke horde is maar voor de leefbaarheid en de verkeersdruk op middenweg/archimedeslaan lijkt me dit het belangrijkste project uit de rij
Ja:
De Wethouder Frankeweg is bijzonder druk met veel vrachtverkeer; de weg kan de verkeersdruk niet aan; er is teveel en te hardrijdend verkeer met teveel uitlaatgassen in een kinderrijke woonwijk. De ontsluiting van het Science park zou de verkeersdruk sterk doen afnemen, zoals ook voorstudies van de g...
lees meer
Ja:
er rijdt al te veel verkeer door een woonwijk met veel kleine kinderen, door ontsluiting zouden Middenweg, Wethouder Frankeweg en Gallileiplantsoen minder druk worden
Ja:
In juli 2017 heb ik over dit gigantische probleem al eens ingesproken op een raadsvergadering met wethouder Choho. Nooit meer iets op vernomen. Op 17 september 2018 heb ik mijn relaas maar eens gestuurd naar wethouder Sharon Dijksma. Via haar secretaresse heb ik een keurig bericht terug ontvangen. Mi...
lees meer
Ja:
Veel bestemmingsverkeer voor het sciencepark rijdt via de kruislaan en het gallileiplantsoen, wat veel verkeersdrukte oplevert. Mn op het gallileiplantsoen levert dit vaak gevaarlijke situaties op met de grote hoeveelheden schoolgaande kinderen die daar oversteken
Ja:
Het verkeer richting Science park direct vanaf de A10 zal veel auto kilometers besparen. Minder Co 2. Minder files. Ook zal verkeersdrukte en lawaai verminderen op Middenweg, Kruislaan en Weth. Frankeweg. Minder fijnstof en geluidhinder voor direct aanwonenden.
Ja:
De zogenoemde 'verkeersdruk' op de Kruislaan is tijdens de spits (07.00 - 09.30) en (15.30 - 18.00) en in de weekenden is enorm toegenomen de laatste 5 jaar. Gevolg: de kruising Middenweg-Kruislaan staat vast met dampende auto's, bussen en veel fietsers. Op de Kruislaan staat het verkeer richting A10...
lees meer
Ja:
Ik woon nu 3 jaar op de Edisonstraat, de hoeveelheid verkeer over de Kruislaan is zodanig toegenomen dat ik niet meer met plezier op mijn balkon zit, de televisie erg hard moet zetten om iets te kunenn vertaan, en me veel zorgen maak over de hoeveelheid fijnstof (die neerslaat op palen op mijn balkon...
lees meer
Ja:
De verkeersdruk is enorm. Lange rijen auto's op de Kruislaan voor het verkeerslicht Middenweg tot aan de kruising met de Radioweg/Jaap Edenbaan en verder. Het is hoog tijd dat de beloofde afrit naar de A10 er gaat komen!
Ja:
Als de gemeente Amsterdam écht staat achter de beslissing om de lucht schoner te maken (denk aan de invoering van de mileuzone) dan moeten ze met de reeds lang beloofde aansluiting op de A10 haast maken. Kruislaan en Middenweg staan tijdens spits compleet vast hetgeen niet bijdraagt aan een betere lu...
lees meer
Ja:
Het is onbegrijpelijk dat dit project zo lang is blijven liggen. In 1999 moest ik als toekomstige bewoner van Park de Meer er al voor tekenen dat ik op de hoogte was van het feit dat de weg er zou komen, en nu, bijna 20 jaar later, is hij nog steeds niet af.
Ricardo Eshuis