Ja:
In plaats van op de kop van het Java eiland. Op deze plek kan de helling veel meer geleidelijk zijn en is de aansluiting op de weg minder gevaarlijk dan bij het kruispunt met de PietHeinkade bij Pakhuis de Zwijger.
Nee:
Dat wordt m.i. echt een veel te dure brug, vanwege het zeer brede water dat hier overbrugd moet worden. Daarnaast is er zeker geen sprake van ‘incidentele doorvaart zoals bij Sail’ zoals de opsteller van dit plan betoogt, maar van druk scheepverkeer, zodat de brug voortdurend open zou zijn, of altern...
lees meer
Nee:
Wat is er mis met de pont? Functioneert prima en is nog leuk ook. Een fietsbrug over het IJ (ook die op de kop van Java) lijkt mij een onzalig plan. Wat is daar in vredesnaam het doel van? De drukte bij de pontjes van het CS ontlasten?? Mensen die nu met de pont via CS gaan zullen echt niet omfietse...
lees meer
Nee:
Onzalig plan. Een dergelijke brug vervuilt de horizon en is praktisch onuitvoerbaar. Net zoals de geplande brug op de kop van het Java-eiland trouwens. Het pontje is ideaal en er wordt volop gebruik van gemaakt.
Nee:
het pontjesverkeer versterkt zo mooi het historische karakter van het gebied. Ik al meerdere malen bij gvb, de gemeente en politiek gevraagd waar de elektrische ponten ponten blijven, maar ze blijven dat maar afhouden...
Nee:
Ik heb sterke voorkeur voor de pont. Het is een stukje Amsterdam dat ik graag wil behouden. Mensen die graag willen fietsen kunnen er altijd voor kiezen via de Amsterdamse brug te gaan. Afhankelijk van je route kan dat nog sneller zijn ook.
Stefan Langeveld