Update

Update bij Een jongerenproject over identiteit en de buurt.

Geplaatst op 5 februari 2019, 09:20 uur
Project niet gerealiseerd
Door een samenloop van omstandigheden en het ontbreken van belangrijke partners in de wijk door personeelsverloop is het niet gelukt dit project uit te voeren zoals van te voeren was bedacht. In mei liep de uitvoering van het project vast.
Hierop heeft sociaal cement samen met het stadsdeel besloten tijdelijk te stoppen en na te gaan denken over hoe zij het project verder gingen op pakken.
Vanaf september hebben zij opnieuw ingezet om meer zichtbaarheid en herkenbaarheid te krijgen in de buurt. 2 keer per week is een team van 2 tot 4 personen de wijk ingetrokken om jongeren te werven en partners te informeren. Zij zijn langsgegaan bij verschillende basis- en middelbare scholen (groep 8 & 1ste en 2de klassen). Er zijn door sociaal cement informatiepakketten achter gelaten voor de directies. Zij hebben van 2 scholen een reactie gehad op de vraag of zij een korte presentatie in de klas mochten geven over het project.
Beiden gaven aan geen tijd te hebben om ons te helpen met onze vraag.

Sociaal Cement is opnieuw de wijk ingegaan (met een aangepast flyer) en heeft in de verschillende buurten van Watergraafsmeer geflyerd en posters opgehangen. Denk hierbij aan Betondorp, Nieuwe Meer, Amsteldorp, Middenmeer en Frankendeal. Tijdens deze momenten namen zij ook de kans om met buurtbewoners in gesprek te gaan met de vraag of zij iemand kennen die geïnteresseerd zou kunnen zijn in onze project.
Daarnaast hebben ze meer ingezet op sociale media. Naast de reguliere posts op facebook en Instagram hebben ze via Instagram met een beperkt locatie bereik een gerichte advertentie geplaatst voor het project. Deze hebben zij gericht op de gehele wijk Watergraafsmeer. Met dit bereik hebben zij in cijfers 25.763 nieuwe weergaves gekregen op hun profiel en 7.976 jongeren bereikt. Ze hebben wel een aantal reacties ontvangen op onze Instagram post, maar helaas geen aanmeldingen voor het project.
Midden oktober kwamen zij tot de conclusie dat zij het toch echt anders moesten gaan aanpakken met de werving en het project. Mede doordat de bestaande basisvoorzieningen er niet waren en dus hun partners voor de werving niets opleverde hebben zij besloten het project wat aan te passen en een andere insteek in het project te nemen. Het nieuwe idee was om met een cameraploeg de verschillende wijken van Watergraafsmeer in te gaan en op deze manier buurtbewoners(jongeren) te interviewen over de buurt. We zijn nu 1x de buurt ingegaan om te filmen en deze dag is goed bevallen. Streven is om in december 2018 vier korte filmpjes op te leveren over watergraafsmeer en jongeren.
In 2019 willen wij heel erg graag verder met het project, wij zullen een nieuw projectplan aanleveren voor onsgebied.nl. daarin willen wij verder met Baas van de Buurt maar met een iets andere insteek. Wij hebben zoveel positieve reacties gehad dat wij er in geloven dat we afgelopen jaar veel geleerd hebben over de wijk en dat we komend jaar verder kunnen komen.

Deel dit: